Kvällsrutiner och en sömndagbok är bra knep vid sömnlöshet. Och kanske Saframyl Positive Sleep?

Vi har tidigare pratat om knep och trix för att sova gott. En tid för nervarvning innan sängdags är ett knep, precis som undvika dator och mobil i sängen. Behagliga sängkläder, en skön säng och ett svalt rum är andra, ibland, avgörande faktorer.

Skrattar du nu och tänker “jag har redan provat, men har ändå svårt sova”? Då det är det dags att gå till botten med sömnlösheten en gång för alla. Nu är det möjligt med vår sömndagbok: En liten bok för sömnlösa.

Skapa sömnrutiner

Att ha rutiner kring läggdags hjälper kroppen att lättare ställa in sig på sömn. En kvällsrutin ger kroppen signaler att det är dags att sova. Ju mer dina vecko- och helgsovrutiner varierar desto mer kommer du känna av jetlag-liknande symtom. Försök därför att gå och lägga dig och gå upp vid samma tider varje dag – även helger. Vill/behöver du gå och lägga dig senare en kväll, kompensera med en powernap mitt på dagen därpå istället för sovmorgon. Även om en sovmorgon känns mer logiskt så kommer den att störa din naturliga sömn- och vaknarytm.

Välj en sängtid när du vanligtvis känner dig trött, och försök att hålla fast vid den! Att komma i synk med din kropps naturliga sömn-väckningscykel är en av de viktigaste strategierna för att sova bättre. Om du håller ett regelbundet schema för din sömn kommer du att känna dig mycket mer utvilad än om du sover samma antal timmar vid olika tidpunkter.

Kartlägg dina sömnvanor

I diagrammet ovan har vi gjort det enklare för dig att kartlägga hur du sover. Med en sömnrutin som grund kan du också lättare se hur dina sömn utvecklas med tiden. Skriv ut eller fyll i digitalt för vad som passar dig bäst!

Saframyl Positive Sleep

Vill du hjälpa din sömn ytterligare? Prova Saframyl Positive Sleep. Fördelen med ett kottillskott är att du inte har några efterkänningar dagen efter och att du känner dig klar i huvudet under dagen. En annan fördel är att Saframyl Positive Sleep kan användas under kortare perioder vid behov, men också under längre perioder. Prova 15 dagar och se om det är något för dig!

Saframyl Positive Sleep är en naturlig sömnprodukt som bidrar till ökad avslappning och förmågan att somna, minskad oro och förbättrad sömnkvalitet. Dessutom bidrar Saframyl Positive Sleep till att vi vaknar harmoniska med en god sinnesstämning – redo att möta den nya dagen. Läs mer om Saframyl Positive Sleep här!